onsdag 31 augusti 2011

iPhone 5 2011-08-31

Finns det en iPhone 5? Kolla vad bloggarna skriver!

First post!

Okej efter att flera i min vänskapskrets har bett mig om att starta upp en blogg igen så ger jag det ett försök. Denna gången på en ny bloggportal. Jag kommer att inr...
Läs mer

Sweet insomnia

Ser man på, med rätt motivation är inget omöjligt. Den bittra lilla mannen rider igen! Om mitt bloggande ska benämnas med ett sammanfattande ord så är förmodli...
Läs mer

Fin present!

Min mamma är så fin. Hon tycker jag är duktig och bra. Därför ville hon i dag överraska mig med en present. Tack fina fina mamma - vad skulle jag göra utan dig:)...
Läs mer

En större lägenhet i Västervik

Verkar vara HELT omöjligt att få tag på om man har lite krav. Eller krav o krav. Den ska ligga inom rätt område, helst på nedre botten med uteplats eller trädg229...
Läs mer

Nya glas

Jättepupiller får man av dropparna:). Fick recept på nya glas,hon hade lite ändrad syn och så ska vi börja med lapp för ena ögat (nån timme om dagen)pga...
Läs mer

Här var det klippt.

Efter en knapp vecka så börjar jag vänja mig. Att jag är lockig. Eller vågad :) Ett ordentlig uppklipp och så var lockarna ett faktum. Snart känner jag nog igen mi...
Läs mer

En miljard beställningar

Instagram kändes naturligt att skaffa när man ändå skaffat iPhone. Heter "gullarberg" där och om typ du sitter och Instagrammar utan att ha meddelat mig så 2...
Läs mer

To Do – iPad, iPhone Win7 (gadget)

Jag skulle behöva en app som synkar to-do mellan iPad, iPhone och Pc. Jag skulle vilja kunna skriva en ide/kom ihåg i min iPad eller min iPhone, för att sedan kunna se densamma i min P...
Läs mer

Voddler visar kortfilmsfestivalen Pixels vinnare på nätet och på iPhone – hjälper nya filmtalanger nå ut till större publik

På lördag 16 april hålls den årliga kortfilmsfestivalen Pixel för 14 året i Lund. Nytt för i år är att ett urval av festivalens vinnarfilmer kommer visas...
Läs mer

Säkrare iPad och iPhone med Halon VSP

Säkrare iPad och iPhone med Halon VSP
Läs mer

Studiebesök.

Efter en natt i Göteborg med skaldjurskryssning i södra skärgården (mer om detta senare) är vi nu på besök i studion där inspelningen av Von Benzos platta p2...
Läs mer

Studiebesök med Japans Ambassadör

Japans Ambasadör Mr Waranabe besöker Västernorrland i två dagar inbjuden av mig och landshövding Bo Källström. Vi började med att besöka Smålandsvil...
Läs mer

Kära apple! Kan ni ta och släppa iPhone 5...

Kära apple! Kan ni ta och släppa iPhone 5 så att jag får en ny mobil?? >.
Läs mer

Ett lösenord för alla inloggningar

Läser du den här posten kanske du är lite som mig – jag har olika mailkonton att logga in på, inloggning till bloggen, inloggning på intranet, på webmailen och till min...
Läs mer

Huvudvärken från helvetet- pms??

Hej vänner, nattbloggaren är fortafarande vaken! Nu har ni säkert börjat lära er när jag bloggar som mest? Oftast efter 24 men nu är jag tidig, klockan är...
Läs mer

Mitt-i-veckan

Mitt liv är inte så spännande så här mitt i veckan. den lediga tid som finns lagas (eller micras) mat, städar vi (läs påpekar att vi borde städa) och ser...
Läs mer

Oops!..Apple did it again

En Apple anställd har tappat bort en prototyp iPhone på en bar… igen?.. Mobilen försvann i slutet av juli på Cava 22, en mexikansk restaurang och bar i San franciscos Mission Dist...
Läs mer

Några tankar från mitt håll

Undrar hur jag ska motivera mig själv att bära piké tröja varje dag på jobbet??!! Mitt värsta plagg Tänker också en del på jättarna som valde tyg ti...
Läs mer

Vagnköp, förlossningsskräck och Vampyråterseende

Jag har haft en ledig, lugn men ändå fullspäckad dag. Fakturerat och gjort diverse ärenden både nere i gallerian och på datorn. Vilat lite i telefonen och hämtat Sa...
Läs mer

Don't blame me

Linn är Här och har beslagtagit datorn, så för en gångs skull är det faktiskt inte mitt fel att jag inte bloggar. Att blogga från iphone suger iaf, får typ ing...
Läs mer

Vem ska ta ansvar för det här nu då?

Jo faktiskt är det raggsocketajm. Är inte nöjd med växthuseffekten och tycker det är lite dålig malla i den. - Bloggat från iPhone
Läs mer

Test

Måste prova white lady (läs;min vita iphone)....Skickat från min iPhone
Läs mer