måndag 26 september 2011

iPhone 5 2011-09-26

Finns det en iPhone 5? Kolla vad bloggarna skriver!

Steve Jobs 10 steg till framgång

Förena konst och vetenskap, var inte rädd för att misslyckas och använd inte fokusgrupper. Det är några av sakerna vi har att lära från Apple-ikonen Steve Jobs...
Läs mer

Matte

Precis sett Never back down 2. Ännu en fighter film. Blir ju oerhört sugen på att gå och träna. Få göra det imon efter matttttten.  Vet inte riktigt vad jag s...
Läs mer

Tönnebro

(tänk er att det är en bild här, på ett snöigt Världshus! Blogpress vägrar ladda upp bilden, googla Tönnebro Världshus för en mer visuell upplevelse)...
Läs mer

Pass

Mitt gamla Pass har gått ut och jag har bytt efternamn. Så nu är det dags att förnya Passet med Plunteman :-)) Det är lite kö... sisådär 10 stycken framf24...
Läs mer

Stereo för både iPhone och iPad

Vi börjar ju bli rätt många i Sverige som har en iPad – och jag vågar nog också tro att de allra flesta som har iPad även har en iPhone, även om jag inte sett n22...
Läs mer

Punktering

Skulle till hem hobby,åkte iväg och tyckte det lät så konstigt i bak så jag svängde in på en liten väg,visade sig att det blivit punktering:(! Tur det...
Läs mer

Grey?

Tro det eller ej men jag gjorde faktiskt uppgiften igår, direkt efter det senaste inlägget till och med. OCH jag blev nöjd med den. Dessutom var det till och med roligt när jag v...
Läs mer

Tävla med Posten i din iPhone

Frakta digitalt paket Förstora klippet Idag startar tävling…
Läs mer

Batnvakteri

Min mamma fyller 70 år på lördag. 70 år...jag minns när min mormor var 70. Jag tyckte hon var en välbevarad äldre kvinna. Mamma däremot är lika ung som n...
Läs mer

Svart ram i Lion

Du har en svart ram, ribba, menyrad i iOS men i OS X så kan du välja mellan en transparent variant eller en som håller samma färg som operativsystemet i ...
Läs mer

Du kan nu ladda ner Icy 2.2 till din iPhone (Nyheter)

Nu finns det en ny version av Icy att ladda ner, vilket gör att i skrivande stund är Icy 2.2 den senaste versionen. Det har också dykt upp en betaversion av Icy till iOS 5, du kan reda...
Läs mer

Fotografera med HDR

Kameran i Iphone är världens mest använda kamera, men trots det har den en hel del begränsningar. Använd HDR för att komma runt en av dessa och få bättre bilde...
Läs mer

Samsung har nu sålt 10 miljoner Galaxy S II

Imponerande! Samsung har sedan lanseringen av Galaxy S II i april lyckats sälja tio miljoner lurar. Imponerande helt klart, men inte riktigt i samma l…
Läs mer

Vakuum efter P3 Populär!

Förra veckan beslutade P3:s ledning olyckligtvis att lägga ner ett av de allra bästa och viktiaste radioprogrammen inom ramen för public service - P3 Populär. Programmet skro...
Läs mer

Now I'm a believer.

Den här blomman köpte jag på Ikea förra söndagen. Den lever fortfarande, trots att den varit i min vård i över en vecka. Herregud, stoppa pressarna, ett mirakel h...
Läs mer

Here comes the Sun

Vanilla Cream Sky
Läs mer

Gunilla i Hollywoodfruar.

Ser på Hollywoodfruar. Jag har alltid tyckt att det är ett ganska trevligt och roligt program. I år gör det mig bara illamående. Jag förstår inte hur de kan tycka...
Läs mer

Hej, jag heter Aleks och jag har ingen telefon!

För er som inte visste så är min käraste iPhone på lagning! JAG KAN INTE LEVA UTAN DEN! Hur ska jag vara social utan den!? Nu har jag bara min dator, och jag kan inte precis...
Läs mer

Analys utan kunskap

Idag fick den som är påläst om Apple en bra lektion av JP Morgan med hjälp av Bloomberg om att man ska bilda sig sin egen uppfattning och inte följa analytikerna. Uppgifter i...
Läs mer

På bättringsvägen :)

Gokväll alla fina! Halsfluss är inge att leka med… Förhoppningsvis denna gången går det över efter penicillinkuren. Men men that’s life! Idag fick jag en tid på v...
Läs mer

Checka in på Facebook och få en bulle

Klockan är halv tio på kvällen och jag har nyss kommit hem från jobbet. Det blev lite övertid idag eftersom jag varit ute i de djupa norrländska skogarna och fotogr...
Läs mer

Instagram har 10 miljoner användare

Som de har fått på mindre än ett år Det går snabbt i hockey, och för en del appar. Instragram, foto-appen som bara finns för iPhone, har fått 10 miljohel...
Läs mer