torsdag 6 oktober 2011

iPhone 5 2011-10-06

Finns det en iPhone 5? Kolla vad bloggarna skriver!

Steve Jobs

Åker till jobbet tidigt idag. Får nyheten direkt på twitter. Steve Jobs är död. Det gör mig ledsen, ett kreativ geni har gått bort alldeles för tidigt. Jag sk...
Läs mer

Personen som avslöjade iPhone 4 delar med sig av hans möte med Steve Jobs (Nyheter)

Sedan vi kunde ta del av det dystra beskedet kring Steve Jobs har många runt om i världen sagt sitt om denna man, bland dessa personer hittar vi Obama, Arnold Schwarzenegger, Mark Zuckerber...
Läs mer

Jobb

Förra veckan var jag ledig fredag, lördag och söndag och den här veckan har jag varit ledig tisdag och onsdag. Värdelöst! Så nu ska det bli skönt att jobba. Si...
Läs mer

Flow i livet

På den positiva kursen pratar vi om styrkor och vad som ger oss flow i livet. Flow kan man ex uppnå när man, som vår kursledare gör, cyklar mountainbike. Eller när allt...
Läs mer

Någon ny pryl lanserad....

Nu ska det visst vara en ny Iphone lanserad, ja jag kan inte bry mig mindre... har ingen Iphone och tänker ingen skaffa heller, min gamla mobil duger så bra! Den har de funktioner jag beh...
Läs mer

Radionytt skriver om vår motion till Riksdagen om att man borde upphandla radio och tv

Radionytt skriver om min och Carl-Oskar Bohlins motion om att man borde upphandla Radio och TV i allmänhetens tjänst http://radionytt.se/nyheter/___2__ - Posted using BlogPress from my...
Läs mer

Dagens Juridik skriver om seminariet häromdagen

Dagens Juridik skriver om seminariet på Wistrands som avhandlade Rättsäkerhet för företagare mm. http://www.dagensjuridik.se/2011/10/leidhammar-ta-bort-den-skamliga-dubbelbe...
Läs mer

Steven Jobs är borta

En av de största banbrytarna inom databranschen har dött. Apples grundare, innovatören bakom det moderna gränssnittet och pådrivaren av Ipod, Iphone och Ipad, Steven Jobs, va...
Läs mer

Praktisk sportpryl

"Hejsan! Jag skulle vilja veta ifall ni har sånna hållare till mobilen (iPhone) som man kan fästa på armen när man sportar och så? De är rätt dyra i stan...
Läs mer

I Lööw U

I dag har jag spenderat tid med bästa Johanna Leah. Mina underbara Lööware. I morse följde jag med dem till Barnshopen och handlade lite kläder till Gillis. Han var kva...
Läs mer

Laga kvällsmat

Idag märktes det att A börjar bli stor. Istället för att gnälla o klänga när jag laga kvällsmat, har hon pärlat o pusslat. Hon har börjat bli lika py...
Läs mer

CROSSTHATLINE

hejhej, sitter just nu hos min moster, kom typ nyss:) Förlåt för jag inte bloggade igår. hade så mkt läxor så jag va ju tvungen att fixa de, typ 4 sidor :/ Men jag...
Läs mer

Lek o Bus

Igår var vi på Lek o Bus landet med Ida å Noah. Hedda å Noah var som galna och sprang runt överallt. Dom har så kul tillsammans! Å Noah är så söt med...
Läs mer

Appen Socialcam har laddats hem 2 miljoner gånger

Firar med att lägga till vintage-filter Videokamera-appen Socialcam till iPhone har laddats hem två miljoner gånger på de sex månader den har levt. Fö…
Läs mer

Okey , nu äre dax för..

Okey , nu äre dax för att dra till Ikea,, inte taggad, har massa ont i magen..:( Men för min mammas skull åker jag med , ska iallafall släpa massa på min älskade iP...
Läs mer

En hyllning för Jobs

I skrivandes stund har vi nyss fått veta att Steve Jobs har gått bort efter en lång tids kämpande med cancer. Det är för han jag hyllar Apple iphone som precis, slä...
Läs mer

Appels grundare, Steve Jobs, död (!)

Igår natt svensk tid dog det hyllade företaget Appels chef Steve Jobs. Han blev 56 år gammal. Under Appels tid har han utvecklat Ipod, Iphone, Ipad och Mac-datorn. 2004 diagnosticerade...
Läs mer

Paris och Paris och hur man lagar en iphone

Mobilolyckan fick ett lyckligt slut då den, med lite påputtning, återuppstod från dödsriket. Alla med iphone, lyssna nu: Om den dör; håll in sättpå-knappe...
Läs mer

Jag tål mycket - Psyket nästa!

Jag kom hem för en stund sen. Varit å umgåtts med Annie å hennes kaxiga bebis!  Dom gick väl si sådär ihop alltså! Jag har plockat undan, tvätta...
Läs mer

En innovatör av vår tid är död – Steve Jobs R.I.P.

Jag minns fortfarande många av mina tidiga intervjuer då många artister inom elektronisk musik fortfarande arbetade med PC:s. Den bilden ändrades snabbt under några år o...
Läs mer

humpf

Kul att man va ap trött, så man gick glatt och la sig kl 20.30. Då kom illamåendet, kändes som magsjukan skulle komma. Men mer än så hände inte, med just de. S...
Läs mer

den nya iphone 4s

iphone är inget för mig, håller mig till det jag haft hela tiden och trivts med väldigt bra nämligen sony ericsson och innan det var det ericsson. har en xperia x8, alldeles...
Läs mer

Pyssel och pimpande

Vad har man för sig strax efter midnatt en helt vanlig oktoberkväll? De flesta av er sover antagligen redan. Själv har jag precis avslutat en pysselkväll. Har suttit framför...
Läs mer