måndag 24 oktober 2011

iPhone 5 2011-10-24

Finns det en iPhone 5? Kolla vad bloggarna skriver!

Steve jobs biografin finns att köpa på iBooks nu

Share this on Facebook Push this on Pusha Tweet This! Email this to a friend? Get Shareaholic Biografin om Steve jobs finns nu att köpa på iBooks. Dock är det bara den engelska version...
Läs mer

Mer konfererande

Sitter återigen på en tvådagarskonferens, men nu i Stockholm. Ämnet är planeringsdagar för kulturförvaltningens ledningsgrupp. Kulturborgarrådet Madeleine Sj...
Läs mer

Här är priserna på iPhone 4S

Vad kostar iPhone 4S? Ja, det beror lite på vilken operatör och modell du väljer. Det är inga jättestora prisskillnader mellan de olika operatörerna vid en första a...
Läs mer

Dagens tips!

IPhone kan vara det bästa som har hänt mig och den bästa appen just nu är Dragon Dictation. Man säger vad den ska skriva, och så skriver den det. Man måste tala ga...
Läs mer

Skal ?

Hejj !!      Mihii vart lite ljust på mobilen , på första bilden. Men det får ni stå ut med xP Sen vaddetnuheter, gummi saken, vet inte om det heter s...
Läs mer

Misty morning

Morgonens happenings: 1. Lite dimmigt var det dårå. 2. Farbror polisen log förstående när jag frågade om jag fick kliva ur bilen och blåsa stående. 3. Jag k...
Läs mer

Post paket

Idag kom min beställning från Lux-Case som jag varmt kan rekommendera, snabb leverans! Rymdes i postluckan också. Det var svenska frimärken på så de skickade säkert...
Läs mer

Men åh, plinga till i inboxen nu dååå!

Ni vet det där jobbet jag sa att jag sökte i förra veckan? Jag kollar seriöst min mail 100 gånger om dagen med hopp om att de ska ha svarat. Detta trots att jag har automatis...
Läs mer

Min Iphone

Nu har jag flängt runt på varanda affär i Uppsala för att hitta självhäftande plastfilm, såndär som man hade å slog in böcker me när man va lite...
Läs mer

Nyhetsbrev 65: Bertil hyllad i Södertälje

I dag har detta det 65e nyhetsbrevet gått ut från storytellers.se. Det är exakt 3.295 namn på sändlistan. Vill du också få brevet en gång i månaden, givet...
Läs mer

Blogga från iPhone

Sååå, nu har jag alltså fastnat i fällan! IPHONE :) Jag har inga bilder att bjuda på än, men "only in the past" med The be good tanyas, är riktigt br...
Läs mer

Intressanta uppdatering på App Store/Market

Bra spel blir bättre! Jetpack Joyride - 7krBarry Steakfries har fått två nya jetpacks och kostymer. Nu kan man också posta sina resultat på Twit…
Läs mer

KAN INTE SOVA

Blää, kan inte sova. Behöver verkligen det! Skulle vilja va som min pojkvän, han somnar nästan i luften påväg i sängen..  Och inget bra på tv, toppen...
Läs mer

Valet kvalet?

Ska jag, eller ska jag inte uppdatera min iPhone 4 med iOs 5.0? Det stod något om att uppdateringen tar runt en timma, men har läst att det tar nästan ett dygn för vissa. Dessut...
Läs mer

Bojkotta Teknikmagasinet i city

Japp från och med nu bojkottar jag Teknikmagasinet i Mitt i city i vår stad. Det började med att det skal som jag av en slump fastnade för var slut till iPhone 4. De hade et...
Läs mer

iGenius

Tog en paus från plugget ikväll. Tittat lite på tv och myst med hjärtat. Nyss såg vi iGenius: Steve Jobs, en dokumentär om Apples grundare och hur han förändra...
Läs mer

Teknikens under

Den 31/3 hade jag besök av "den lille" (= den djefla mannen kallades så av vårt hembiträde "fru Lindberg") Om detta kan man läsa här Vad som inte d...
Läs mer

Ny telefon.

Min arbetsgivare verkar ha förtroende för mig. Efter fyra år med rejält sliten Sony-Ericsson telefon som slumpvis tappade minnet fick jag idag en iphone (4). Med tanke på att...
Läs mer

Snus

Ibland önskar jag att jag inte tänkte så mycket. Just nu är det mycket tankar om framtiden, och jag kommer ingenstans…. Helst skulle jag vilja flytta till USA nåt år,...
Läs mer