tisdag 11 oktober 2011

iPhone 5 2011-10-11

Finns det en iPhone 5? Kolla vad bloggarna skriver!

Facebook för iPad – nu är den äntligen här!

Facebook har lanserat sin efterlängtade iPad-applikation, och den går nu att ladda ner från App Store. Appen är så klart gratis och den ger dig ett gränssnitt till det s...
Läs mer

Comment on iPhone 4 Broken-Conversion kit rant! by theycallmeavijeet

Crack kills.
Läs mer

Mobila enheter snart uppe i 10 procent av total nättrafik i USA

IOS-baserade enheter står för 58,5 procent av all trafik från mobila enheter i USA. Totalt sett står iOS, Android, RIM och “andra” för sju procent av all internettrafik, oavs...
Läs mer

Steve Jobs gjorde mig magsjuk

Okej. Nu ska ni få höra något sjukt. Det finns ingen som helst logik i varför just jag blev magsjuk i lördagsnatt. Men nu har jag klurat ut det. Steve Jobs. Yep. That's it. D...
Läs mer

OmniFocus uppdaterad – påminner dig utifrån var du är

Omni Group har uppdaterat OmniFocus för iPhone och iPad. En nyhet är särskilt kul och drar nytta av funktioner i iOS 5, närmare bestämt positioneringsfunktionerna. OmniFocus...
Läs mer

Oj

Detta är vad jag orkar göra just nu. - Posted using BlogPress from my iPhone
Läs mer

Kompis

Har haft Alice och mamma Camilla här på kaffe. Tjejerna har börjat leka mer ihop,det är så kul att se dom. - Posted using BlogPress from my iPhone
Läs mer

I väntans tider.

Sitter på jobbet nu och väntar på att klockan ska ticka lite till. Jag dricker kaffe och ska ut och ta ett par bloss till snart innan jag byter om. Kanske borde passa på att slu...
Läs mer

Eniro 118 118 som app för iPhone

Nu har vi samlat alla 118 118:s tjänster i en smart app. Är du t.ex. ute och kör bil och behöver få reda på öppettider eller vägbeskrivningar är appen En...
Läs mer

Mobilt beslustöd både roligt och produktivt

Mobilitet har varit på G sedan tiden då ” mobilt internet” var en raggningsreplik på Stureplan. Skillnaden är att det nu funkar på riktigt. Med mobilt menar jag att du i en...
Läs mer

Damn you autocorrect!

Jag brukar ju ha lite problem när jag skriver på iPhone. Och Pipan fick ett mess med ett konstigt budskap. Men det är inte alltid så lätt att hålla tangenterna i ordning...
Läs mer

Nästa rätt ut på tur är rådjur!

Dagens lunch signerad Anna. Tranbär och enbärsstekt rådjur med svamp, betor och rosmarinsky. - Posted using BlogPress from my iPhone
Läs mer

Onödigt är min åsikt

Ja de är rent utsagt onödigt enligt mig. Att man bara förnyar lite av Iphone 4, så de blir 4S istället. Okej de är säkert nya grejer på den o sånt, men in...
Läs mer

be good, or be good at it.

--gav mej själv till 23 idag, nu är klockan 3 minuter över. nu undrar jag mest om jag kommer komma i säng över huvudtaget. olyckligt.--3 saker att ta med till en öde 2...
Läs mer

iPhone S4 typ

Okej. Jag hör till dem som aldrig ägt en pryl från Apple. Jag hör till dem som aldrig känt ett behov av att äga en pryl från Apple. Jag har alltid vart vanliga mp3-...
Läs mer

iPhone som krabbar

Jag blir så trött på denna feletonen. Oftast är den superbra, men så ibland händer det. Den krabbar med mig. Jag ogillar starkt detta. Till exempel så kan jag inte...
Läs mer

Hoppla!

Förra hösten hade jag och Andreas en helt makalöst härlig weekend i Stockholm. Nu har vi i flera månader pratat om att det skulle vara roligt att göra om resan i år...
Läs mer

Public Speaking

Uppdrag: Ta fram en kommunikationsplattform och ny kommunikation för Micki Leksaker som stärker Mickis önskade position som experter på lek. Insikt/utmaning: De allra flesta svens...
Läs mer

CHILLAXING

Hejhej, dzana snodde mitt inlägg rakt av så nu har jag ingenting att skriva om! haha! Nää, men. Skulle skriva ett inlägg om mina fina nya skor igår men hade problem med...
Läs mer

Måndag

Jag vaknar mycket senare än jag borde gjort. Det där med alarmklocka vill inte fungera på min iphone av någon anledning. Alla som känner mig vet att jag inte är den snab...
Läs mer

Behöver Gävle kommun bättre juridisk kompetens?

Enligt den här artikeln i GD så tyckte chefsjuristen, som tillsammans med kommunalrådet, rest ett antal gånger till USA med Widorsson att Gävle Kommun skulle överklaga d...
Läs mer

Nu finns en uppdatering av iTunes

Nyheter i iTunes 10.5: •iTunes-molnet. iTunes lagrar nu dina låt- och TV-programsinköp på iCloud och låter dig komma åt dem från dina enheter var du vill och när d...
Läs mer