tisdag 8 maj 2012

iPhone 5 2012-05-08

Finns det en iPhone 5? Kolla vad bloggarna skriver!

Slå av låsningen av dokument i Lion

Obegripligt att Apple lagt inställningen här. (Via Shawn Blanc) Mer läsning:Seriöst snygga bakgrundsbilder till iPhone Apple: Se och lär. (via Shawn Blanc) iCloud-synk snar...
Läs mer

Apple har åtgärdat sårbarheten gällande spoofing i Safari

För ett tag sedan informerade iPhoneguiden om att ett säkerhetsföretag upptäckt en sårbarhet i Safari på våra iEnheter som innebar att hackare kunde utföra spo...
Läs mer

IOS-uppdatering nu för Iphone och Ipad

Apple släppte sent igår kväll en uppdatering till iOS. Bland nyheterna finns buggfixar som ska lösa problem med kamera, uppkoppling och videouppspelning.
Läs mer

Städat!

Vill inte spä på den svenska avundsjukan .... För den finns det gott om. Men igår städade jag och mina tre underbara barn tillsammans och vek all ren tvätt (utom att par...
Läs mer

Mobila tekniknyheter: Wikipad tar det mobila spelandet till nästa nivå

Wikipad tar det mobila spelandet till nästa nivå http://androidguiden.idg.se/2.13677/1.446997/strommande-spel-till-wikipad Wikipad är den senaste surfplattan med ett tydligt fokus p...
Läs mer

blabla , skolan...

Hejhej! idag är det skola vakna halv 8 o klockan är 20 över 8 nu och vi börjar inte fråns 09:05 :o  skit långt till ju... ;s aa... men jaa! köpte nytt skal t...
Läs mer

Jag har något att lära….

Hoppla här var det lite olika size på bilderna… Så kan det gå när man beskär -Hittade dessa på min iPhone som jag hade glömt att jag tog just före vi 2...
Läs mer

Dagens tweak: SwipeSelection

Har man någon gång skrivit SMS eller mail i sin iEnhet vet man säkert också hur bökigt det kan vara att flytta markören till en specifik plats i texten, om man exempelvi...
Läs mer

EFIT-dag 2012-05-08

EFIT – Ett foto i timmen: Använt min iPhone 4S till att ta bilderna . Har använt kamera appen Hipstamatic med inställningarna: Lins: Libatique 73 Film: Kodot XGrizzled Blixt: Jolly Rai...
Läs mer

svar:

svara gärna! om SVAR:: finns bara appen i appstore asså på en iphone eller kan man ladda ner den på en android eller något liknande?svar: Jag vet faktiskt inte. Tror att det...
Läs mer

NY Mission.......

ATT skaffa en NY telefon...ja vet ja fett seg..ute ur modet..men fan,inte köpt mobil på fett länge..så de blir snart en iphone, min mobil har blivit tolalt handikappad ingen kan n...
Läs mer

Happines!

Bild tagen med iPhone, finns även på instagram @tiistla. Tisdagsnatt, sitter och jobbar undan olika inkommande projekt, dels för bloggen, dels för diverse fotograferingar. Hade...
Läs mer

Bild på nya färgen + håret

Här är bilder på min nya hårfärg som jag tycker blev perfekt faktiskt + att jag förlängt håret med världens bästa löshår såklart! www....
Läs mer

Jämförelserna som kunde ha hjälpt Svenska Ishockeyförbundet att sätta rätt VM-biljettpriser

Lugna Puckar undrar precis som du och många andra hur Svenska Ishockeyförbundet tänkte när de satte biljettpriserna för Ishockey VM? Varifrån fick de uppfattningen att s...
Läs mer

Prickar på örat, ännu ingen TV och ett litet stormöte i skolan

Anton är stor kille nu så det kommer ingen bild på detta. Men han har fått några knottror på örat som håller på att sprida sig över ansiktet. Jag har...
Läs mer

PolhemQuiz for iPad

New Release Testa vad du kan om Polhem. Utmana dina kompisar! Så funkar det Quizen är uppdelad i två svårighetsgrader: easy och hard. Varje svårighetsgrad ökar i sv...
Läs mer

äntligen !

Tack mamma och pappa , nu kan även jag skryta om att jag har en Iphone.Kan nog vara bland de bästa på länge, love life.
Läs mer

Förläng batteritiden på din iPhone med Case Power

Case Power A4 till iPhone 4 och iPhone 4S skyddar inte bara din iPhone utan fungerar också som ett extra batteri. En detalj är att skalet, och därmed iPhonen, laddas med en s...
Läs mer

Dålig updatering

Jaag veet att det har varit dålig uppdatering, men har inte haft tid ! Har haft läxor, Nationella prov, osvosv.. Har inte heller haft sån stor lust att blogga heller..    ...
Läs mer